Vasco logo

Blind Gekocht winnaar onthult geheime strategie…

Ik weet niet hoe het met jou zat, maar wij bij Vasco Keukens & Interieur waren met verstomming geslagen toen we het winnende duo van Blind Gekocht mochten bekend maken. Met maar liefst 3600 stemmen was er geen twijfel mogelijk: winnaars Wouter en Jony gingen tot op het bot. Maar wij zijn wel heeeeel erg benieuwd hoe deze gedreven keukenliefhebbers zo’n grote achterban wisten te overtuigen. Internationale pers? Het campagneteam van Trump? De blinddoek van Blind Gekocht wordt afgegooid… ontdek hier de tactiek van Wouter en Jony!

“Niet denken, gewoon doen!”

“Ons hele leven stond 2 weken lang in teken van de wedstrijd. Verstand op nul en gaan” vertelt Wouter. Stemmen verzamelen deed het winnend duo vooral na het werk, maar als het nodig was, namen ze zelfs een dagje vrij (die bazen verdienen wel een etentje in de nieuwe keuken, lijkt ons). Aan toewijding en bruisend enthousiasme dus geen gebrek. Toch bleef het een spannende wedstrijd tot op het einde. Maar hoe maakten Wouter en Jony dan het verschil? Ze vertelden het ons met veel plezier.





Stedentocht met stappenplan

Antwerpen, Leuven en Hasselt waren niet meer hetzelfde na een bezoekje van onze winnaars. Toerist, inwoner of toevallige voetganger: Wouter en Jony wisten hen allemaal te strikken met de vraag of ze wilden stemmen. Een stappenplan verduidelijkte hoe het stemmen in zijn werk ging. Met andere woorden… Ze lieten niets aan het toeval over (behalve dan die keuken die ze willen winnen). Bovendien dachten ze - zoals echte marketeers - na over dé perfecte doelgroep. Vooral groepen van jonge vrouwen rond de 20-35 jaar wisten ze te overtuigen. Dus, wanneer je dit leest en je toevallig op zoek bent naar marketeers: je hebt ze gevonden!

Van Kinepolis tot McDonalds

Het duo probeerde alle soorten plaatsen en locaties uit: van hogescholen en universiteiten tot McDonalds ketens (ideaal om dat hongertje te stillen na uren flyeren) en Kinepolis bioscopen.. Vanaf de eerste film tot de laatavond vertoning stonden ze aan de deuren van de cinemazalen. De helden van het witte doek? Dat waren die dag ongetwijfeld Jony en Wouter.




Levendige Facebookpagina

Ook online waren de kandidaten heel erg actief. Ze maakten een gloednieuwe Facebookpagina aan en vroegen actief om stemmen. Een aparte profielfoto, omslagvideo, dagelijkse posts… Tussen de bezoeken aan cinema’s, hamburgertenten en campussen door, vonden ze ook nog de tijd om hun sociale media te onderhouden. Je bent jong, en je wilt wat. Ze hielden bewust de concurrentie op een afstand door niet te veel vrij te geven over hun ‘offline’ acties. Aan winnaarsmentaliteit geen gebrek.

Een smaakmakende beloning

Ja, het was spannend... en nee: voor niets gaat de zon op. Dat Jony en Wouter alles in de strijd hebben gegooid om deze wedstrijd te winnen, dat is wel duidelijk. Vasco Keukens & Interieur wil nogmaals alle kandidaten bedanken voor hun deelname en we wensen de winnaars alle geluk toe met hun nieuwe keuken… Hoe die eruit zal zien? Daarvoor moet je onze pagina blijven volgen.

Created By Marbles - Privacy beleid - Cookie beleid